mandag den 21. juli 2014

Tyvstart på mit Rom projekt.. ;)

Som nævnt flytter min kæreste og jeg jo til Rom inden længe.. Jeg har i lang tid haft planer om, at jeg ville hækle på et tæppe mens vi var afsted..

Det skulle være dette smukke tæppe fra Drops, som jeg har drømt om at hækle i snart 2 år nu.. 

Opskriften kan du finde her..

Jeg har nu fået købt garn til tæppet og tror I så, at jeg kunne lade garnet ligge i posen?? Nej selvfølgelig ikke.. ;)

Straks gik jeg i gang på det, der nu ikke bare bliver et Rom projekt, men også er endt med at blive et sommerferie projekt..

Her kan I se nogle af mine lapper - jeg er så spændt på det endelige resultat. Det er umuligt at forudsige når garnet både er multifarvet og meleret.. :)


4 kommentarer:

  1. Jeg har også lavet det her tæppe - det er virkelig spændende at se hvordan firkanterne ændrer sig undervejs! Glæd dig til du har alle firkanter færdige for så blir det først rigtigt sjovt at få dem sat sammen på den helt rigtige måde. Jeg lagde mine firkanter op på gulvet og flyttede rundt på dem i et par dage indtil jeg var helt tilfreds med alting. Og så var det bare at få dem hæklet sammen og glæde sig til det færdige resultat.

    SvarSlet
  2. Det er nemlig bare vildt spændende og fuldstændig uforudsigeligt. :) Du kan også tro jeg glæder mig til det bliver færdigt.. God idé at lægge det ud på gulvet og give sig tid til at danne den helt perfekte kombi af firkanter.. :)

    SvarSlet
  3. Hej igen, for at gøre det lidt nemmere at få det til at se mest muligt "tilfældigt" ud, startede jeg med at lægge firkanterne i farveorden - altså en bunke med grønne nuancer, en i lilla, en i diverse melerede osv. og så gik øvelsen ellers på at få fordelt farverne bedst muligt ud over tæppet for at give det flotteste farvespil. Det var faktisk rigtigt sjovt!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja lige præcis - jeg havde nemlig også tænkt at jeg ville opdele dem i farver.. Det bliver så spændende .. :)

      Slet