søndag den 10. november 2013

En gammel opskrift og en sød savlesmæk..

I efterårsferien var jeg hjemme hos familien og der blev tid til en masse hygge og lidt kreative sysler.. :)

Vi rodede lidt i de gamle gemmer og min mor fandt et hæfte med hækle- og strikkeopskrifter fra dengang hun var barn.. :) Hæftet havde en masse sjove opskrifter og man kunne godt se på noget af det, at det var fra en lidt anden tid. ;) 

I hæftet var der også fem forskellige opskrifter på savlesmække - jeg skal have afprøvet dem alle sammen, men indtil videre er det kun blevet til en..
Den kan du til gengæld se her..



Det var nogle rigtig fine opskrifter der var i hæftet.. Og jeg synes virkelig at hæklede savlesmækker er søde.. Denne udgave er ret piget - det er vist kanten der gør det.. Men med en anden kant og nogle andre farver kunne den vel lige så godt være til et sødt lille drengebarn som til en pige.. :) 

8 kommentarer:

  1. Den er bare rigtig sød! Jeg synes, det er spændende, når gamle opskrifter "kommer op til overfladen" igen og bliver lavet igen.
    Jeg elsker også de små hæklede savlesmækker og har selv produceret nogle, selv om jeg ingen børn har. Men så gik de til et godt formål i stedet.

    SvarSlet
  2. Mange tak Anita.. :)
    Ja det er lidt sjovt når gamle opskrifter får nyt liv.. :) Jeg har heller ikke selv børn, men elsker at hækle alt muligt og prøve alle mulige opskrifter af, så denne savlesmæk blev givet til min grandkusine som er gravid.. :)
    God idé at give til et godt formål !!! :)

    SvarSlet
  3. Åh hvor er den kær, jeg er faldet over disse og synes jeg kan se en lighed ;) ved ikke om det er samme opskrift? http://www.mayflower.dk/639_Mayflower_h%C3%A6klede_hagesm%C3%A6kker.asp

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak.. Der er bestemt en lighed.. Det er også i et gammel mayflower blad jeg har fundet opskriften.. :)

      Slet
  4. Sjovt med gamle opskrifter. Hagesmækken har jeg i en opskrift fra Mayflower (nr. 182). Jeg hæklede dem til min søn (37 år) og nu til mit barnebarn (hans datter). Aben Thorkild har mit barnebarn stor fornøjelse af, den hæklede jeg også til min søn. Og kan se at der af og til er nogen, der efterlyser opskriften.

    SvarSlet
  5. Ja opskriften fandt jeg også i et gammelt mayflower blad som min mor havde i gemmerne.. Hagesmækken er super sød og går vist aldrig helt af mode.. Men ja, det er sjovt når noget går igen fra generation til generation .. :)

    SvarSlet