mandag den 25. marts 2013

Hvor finder du din inspiration?

Disse bøger er eksempler på, hvor jeg finder min inspiration.. 
Jeg er altid på udkig efter bøger med gode opskrifter. Det giver dog nogle udfordringer når jeg har anskaffet mig nye bøger - for hvor skal jeg dog starte? :) Der er så mange fine opskrifter og det er så svært at vælge.. Jeg bliver lidt som et lille barn juleaften når jeg får nye bøger - det kribler helt i mig for at komme i gang med et nyt projekt. :) Det er skønt at smide sig i sofaen og ellers bare dykke ned i krea verden og lade sig inspirere.. 

Jeg vil her vise jer nogle af de bøger jeg har og synes rigtig godt om.. 




Denne bog indeholder både strikke- og hækleopskrifter. Der er både opskrifter for nybegyndere og for de mere øvede. Der er både designs til dig og dit hjem og bogen indeholder også gode tips og teknikker.  Den er skrevet af Rachel Søgaard og Stine Hoelgaard Johansen.. Bogen er rigtig fin og med rigtig fine billeder og brugbare illustrationer.. 

Denne bog er skrevet af Susie Johns. Den består af strikkeopskrifter til diverse babyudstyr; tøj, bamser, huer, sokker og vimpler.. Jeg er endnu ikke så stærk i at strikke, men titlen; Nem strik til babyer, gjorde at jeg måtte købe bogen - for mon ikke der var et eller andet jeg kunne finde ud af derfra? :) Om ikke andet kunne jeg da sidde og smile over de skønne babyer der er i bogen (Tja, man er vel pædagogstuderende? :)) 
Jeg er på nuværende tidspunkt i gang med et strikke projekt som jeg nok skal vise jer, når det tager lidt mere form end det gør pt. :) - jeg øver mig på livet løs.. ;) Men bogen her består af 25 skønne opskrifter og en strikkeskole, hvor du bliver introduceret til de forskellige teknikker..  


Vild med garn er også en bog med både strikke- og hækleopskrifter. Som der står på bogen er der her nok til at holde pindene glødende. Der er super flotte opskrifter på ting til både dig selv og hjemmet; tæpper, puder, ponchoer, huer, sjaler osv. osv. :) De fleste af opskrifter er et simple og lige til at gå til.. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar