søndag den 24. marts 2013

Pyntepuder og forårsfornemmelser



Så er der hæklet pyntepuder til sofaen og stolen i stuen .. Jeg fandt opskriften i et af Ingelises strikke magasiner og faldt fuldstændig for forårsfarverne.. :) Jeg tror aldrig jeg selv ville have valgt at sætte disse farver sammen (.. og jeg kunne jo bare have valgt nogle andre... ;) ), men da jeg så denne kombination i bladet synes jeg det så rigtig godt ud og fulgte derfor bladets opskrift fuldstændig .. :) 

Puderne er hæklet i bomuldsgarn, med to tråde og med hæklenål nr. 4. Den inderste del af ruderne er hæklet med to tråde af den samme farve, mens der på de andre omgange er hæklet med to forskellige farver (hvoraf den ene er en sandfarvet) - dette er med til at give puderne det melerede udtryk. :) Puderne måler ca. 30 x 30 cm.. 

Jeg har købt sandfarvet hørstof i Stof 2000 til at sy selve betrækkene med.. :) Jeg købte lidt ekstra stof - for så var der nemlig stof nok til at puderne som allerede var i stolen kunne betrækkes om så de nu passer til de nye :) Til fyld har jeg bare brugt fyldvat.. Man kunne også have købt nogle monteringspuder, men da jeg ikke rigtig kunne finde nogle med de mål jeg skulle bruge, valgte jeg bare at fylde dem med fyldvat.. 

De pynter bare så fint her i stolen - og bringer en masse farve og liv ind i stuen.. Det giver lige lidt forårsfornemmelser.. :) Jeg synes ruderne har et rigtig fint mønster.. Der udover er jeg vild med de mange farver der er sat sammen og det melerede udtryk.. Det er alt sammen med til at gøre at jeg bare var nødt til at forsøge mig med dette projekt - og jeg er også ganske godt tilfreds med resultatet :)














Ingen kommentarer:

Send en kommentar