torsdag den 4. april 2013

Hyggetantens hygge tæppe :)

Endnu et tæppe er blevet hæklet til stuen.. Denne gang fik min dejlige kæreste lov til at have lidt indflydelse på farve valget - dermed de grønne og blå nuancer.. Det første tæppe (som han i øvrigt har døbt "tysker tæppet" grundet farvekombinationen, som han mener ligner det tyskeflag;) ) var vist lidt rigeligt tøset efter hans smag.. :) Tæppet her blev hæklet i ægte oldemor stil og består af intet mindre end 285 oldemor-ruder bestående af 5 omgange.. Jeg elsker at hækle men jeg er simpelthen ikke fan af alt hæfte arbejdet og det var der altså meget af.. :) Jeg fik da på trods af det gjort tæppet færdigt og jeg er vildt glad for det.. 

Endnu en gang kan jeg takke min mor for at finde en skøn opskrift - det er dejligt at have en der ligesom mig selv altid er på jagt efter inspiration til næste projekt! :) Bortset fra alt hæfte arbejdet synes jeg det er skønt at hækle et tæppe på denne måde med alle de små oldemor-ruder - man kan sådan lave nogle stykker af gangen og lægge det lidt væk og komme tilbage til det som man lyster.. Der udover synes jeg altid det er spændende at se det færdige resultat når alle ruderne skal sættes sammen .. Tja, man er vel lidt hækle nørd, hvis man sådan kan glæde sig over den slags - men jeg synes altså det er spændende :) 

Jeg elsker at lave ting jeg selv kan bruge og jeg har rigtig meget glæde af mine hjemmehæklede tæpper.. Jeg synes det er skønt at sætte sig i sofaen med en god kop the, måske en god bog eller det næste hækleprojekt i hænderne og så putte sig under et at tæpperne .. Det er dejligt at kunne sætte et så personligt præg på stuen.. :) 

2 kommentarer: