onsdag den 26. februar 2014

Et nyt langtidsprojekt.. :)

Jeg er startet på et nyt langtidsprojekt.. :)

Jeg faldt over det fineste barnevognstæppe, som jeg simpelthen var nødt til at afprøve.. Jeg har ingen børn og der er heller ikke nogen på vej; men som min underbo sagde til mig, så er det jo godt at være forberedt.. :)

- Så med risiko for at lægge lidt pres på min dejlige kæreste, er jeg nu begyndt på et barnevognstæppe.. ;) Men som sagt er det et langtidsprojekt, som får lov at ligge og som jeg kan hive frem engang imellem, mens jeg også har gang i andre projekter.. 

I kan se opskriften på tæppet her..
Jeg synes simpelthen det er så utrolig fint :) Jeg har valgt at hækle det i råhvid bomuld og til cirklerne i midten har jeg valgt en støvet grøn, en støvet rosa, lyseblå og brun.. Farverne kan både gå til drenge og piger og så synes jeg, det er en hyggelig og varm farvekombination som giver tæppet et lidt romantisk look.. :) 

De første 4 af 48 felter er hæklet - én med hver af de farver jeg har valgt - I kan se dem her.. :)




Har I også nogle langtidsprojekter til at ligge? :) Ha' en dejlig dag!

2 kommentarer:

  1. Det skal nok blive et flot tæppe, det ser ud som om, du ikke har så mange omgange med råhvid som i opskriften, hvilket gør det/dit flottere.
    Jeg er i gang med et tæppe som langtids projekt, men det bliver hurtigere færdig end forventet, da det er rigtig spændende at hækle. Jeg hækler African flower Hexagon samlet i grupper med 7. Hver gruppe har sin farve nuance og alle med råhvid kant. Farvesammensætningen er rigtig spændende, da jeg hækler af rester (bomuld) og kun lidt fra hele bundter.
    Tæppet er til mit barnabarn, når hun får eget værelse. Hun er knap 2 år og har mange gange siddet og leget med det, jeg har hæklet. Når hun bliver ældre, kan hun på fotos se, hvordan hun har leget med dem.

    SvarSlet
  2. Det lyder som et spændende tæppe du har gang i.. :) Mon ikke du deler et billede af det når det bliver færdigt, for det ville jeg da rigtig gerne se.. :) God idé at få brugt nogle garnrester - nogle gange kan den tilfældige farvesammensætning også være den flotteste.. Jeg er sikker på dit barnebarn bliver rigtig glad for det. Det er så dejligt med hjemmelavede ting der har en god historie med sig.. :)

    SvarSlet