tirsdag den 18. februar 2014

Hæklede luffer :)

I juleferien blev der, på trods af julefrokoster og mange dejlige juletraditioner, tid til lidt hækling også..

Jeg hæklede et par luffer.. Opskriften kommer fra bladet Kreativ Strik. Jeg er ret vild med det blad, da jeg synes de har vildt mange flotte opskrifter der i og mange af deres ting er også sådan lidt moderne og lækkert.. :)

I bladet er lufferne hæklet i gråt garn og det overvejede jeg også rigtig meget.. Jeg elsker grå! men jeg fandt det her fine grønne garn med sølv nister i og så faldt valget på det.. :) Lufferne er hæklet i bagerste maskeled, hvilket giver en rigtig fin rib-effekt.. :)

Et lille "men" var der dog ved opskriften - de havde nemlig glemt at skrive, hvordan tommelfingeren skulle hækles.. Men så måtte jeg jo bare selv i gang og resultatet blev ganske fint.. 

Her kan I se lidt billederne af mine luffer - de har været gode her i vinterkulden.. 




Hvad er I i gang med at hækle derude ? :) Hav en rigtig dejlig dag!

7 kommentarer:

  1. Hej Sofie. Jeg så dine vanter på face book, de er rigtig flotte, da jeg ville finde opskriften, fik jeg så samtidig indblik i din spændende blog. Jeg glæder mig til at følge den og få set det, der allerede er der.
    Hilsen Hanne

    SvarSlet
  2. Hej Hanne..
    Hvor er det dejligt du har lyst til at følge med her på bloggen. Det er jeg rigtig glad for.. :) Jeg håber du kan finde inspiration til nye projekter.. Tusind tak fordi du tog dig tid til at skrive en så sød kommentar.. Det er altid dejligt. :)

    Hilsen Sofie

    SvarSlet
  3. Hold da op, hvor er de fine! Det er en rigtig lækker farve, og jeg kan godt lide detaljen med "båndet" og knapperne på oversiden.

    SvarSlet
  4. Tusind tak .. :) Ja jeg faldt også for farven - den kunne lige give en følelse af forår midt i alt det kolde vintervejr.. :)

    SvarSlet
  5. Hvor er det nogen fine vanter du har fået lavet:) Jeg tænkte på om du kan huske hvilket blad nr opskriften er fra? Jeg kunne nemlig godt tænke mig at lave disse til vinteren.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Charlotte.. Tusind tak :) jeg kan ikke lige huske det, men vil lige undersøge det og vende tilbage.. :)

      Slet
  6. Hej! Sikke fine dine luffer er blevet ☺ jeg er i gang med at hækle disse luffer og stødte også på problemet med den manglende tommelfinger.. hvordan løste du problemet?
    Mvh Pauline

    SvarSlet