tirsdag den 30. september 2014

12 femkanter blev til en bold.. :)

Så er den hæklede bold blevet færdig.. :) 
- og sådan ser den altså ud..



Jeg har fået syet Hyggetantens navnemærke på og det føles bare rigtig godt at sætte sit navn på et færdighæklet projekt.. :)


Opskriften på bolden findes her - den stammer fra Søhestens blog..
Sammenhæklingerne er lavet med kædemasker gennem kun det ene maskeled fra hver femkant - den idé har Lutter Idyl fået og indlægget kan læses her.. :) 

Jeg har hæklet bolden i bomuld fra Hjertegarn. Jeg har brugt 7 forskellige farver - 2 femkanter i hver af 6 af farverne og den sidste er brugt til sammenhæklingen.. :) 

Femkanterne er hæklet af; 

Nr. 6500
Nr. 709
Nr. 603
Nr. 749
Nr. 744
Nr. 7030

Og sammenhæklingen er farve nummer 685..

Jeg har været en tur i Ikea for at købe disse puder - "indmaden" har jeg brugt til bl.a. at fylde den bold med.. Det er godt til bamsefyld og den slags.. Puderne kostede her i Rom 2 € pr. stk.. :)


2 kommentarer:

  1. kan godt lige effekten af at man kan se der hvor den er syet sammen

    SvarSlet