fredag den 5. september 2014

Halvvejs - så langt så godt.. :)

Som jeg viste jer for nyligt, er jeg gået i gang med et nyt "lappe-projekt" .. 
Denne gang skal der laves en pude matchende mit seneste tæppe, som du kan se her..  :)

Jeg regner med, at hver side på puden skal bestå af 4x4 lapper.. 32 lapper skal der hækles i alt.. Jeg har købt 4 nøgler garn og jeg får ca. 10-11 lapper ud af hver nøgle.. Så der bliver lidt ekstra lapper, hvis jeg bruger alt garnet - men så er der lidt at vælge imellem når lapperne skal sættes sammen på den helt rigtige måde.. 

Det er så spændende at hækle med dette melerede og multifarvede garn - hver lap bliver helt unik.. 

Jeg har købt 2 nøgler af hver af disse farveblandinger..


Drops delight nr. 11
Drops delight nr. 10

Sådan ser lapperne ud.. 2 nøgler to go - og så skal de bare hækles sammen.. Er spændt på det færdige resultat :)




Jeg har startet en ny blog - denne gang ikke om hækling. Den handler om livet her i Rom.. Hvis du har lyst til at følge med kan du kigge forbi romaturretur.blogspot.dk :)

2 kommentarer:

  1. Fin blog du har. Faldt over den i jagten på en hækleopskrift.
    Så lige dit lappeprojekt. Jeg har lavet, laver, mange tæpper af lapper, og dette ligner ret meget det ene af de projekter jeg hygger med lige nu :-)
    Jeg har dog valgt at hækle en ekstra række stg-masker på, og så endnu en række stg-masker i støvet brun (samme brune, som findes i farve 10), og så hækler jeg lapperne sammen med den brune farve.
    Det lyder lidt rodet, men giver et fint sammenhængende resultat.

    SvarSlet
  2. Tusind tak for det :) det lyder super fint - det må du ligevise frem når du er færdig med det :)

    SvarSlet