tirsdag den 14. maj 2013

Barnevognskæde med ugler :)

Regnvejrsdagen i går blev (blandt andet.. Se hvad mere jeg fik tiden til at gå med her..) brugt på at få gjort mit seneste projekt helt færdigt.. Det er simpelthen hyggeligt at sidde inde med en god kop the, Tim Christensens stemme strømmende ud af højtalerne og noget garn og en hæklenål i hænderne.. :) 
Der findes så mange forskellige barnevognskæder og mange af dem er af den hæklede slags.. :) Har længe gået og tænkt på at skulle prøve kræfter med en barnevognskæde og har fundet inspiration hist og pist - man kan nemlig ikke gå en tur ned af strøget her i Aarhus uden at komme forbi en barnevogn og rigtig mange af dem har en hæklet barnevognskæde hængende.. :)

Jeg fandt en opskrift på hæklede ugler på drops' hjemmeside .. Faldt for uglerne med det samme - synes de er vildt fine .. Så dem har jeg valgt at bruge til barnevognskæden.. Du kan se opskriften her .. :)


Uglerne er også et perfekt formål til at få brugt nogle af sine garn rester.. :)

Derudover har jeg brugt lædersnor og træperler fra Tiger, samt krokodilleklips.. Jeg har hæklet små "bånd" som uglerne hænger fast på snoren i. Jeg har hæklet dem med 3 lm pr. rækker og 8 rækker i alt. Så har jeg lagt dem dobbelt og syet dem fast bag på uglerne så de danner en lille lykke, hvor snoren kan trækkes igennem :) 

Sådan blev det endelige resultat .. Er rigtig godt tilfreds.. :)
                              

6 kommentarer:

  1. DEN er bare så fin Sofie!

    SvarSlet
  2. Tak søde :) Er også rigtig glad for resultatet .. Der er også kommet et par bestillinger på den .. ;)

    SvarSlet
  3. Hej Sofie
    Hvor har du købt dine krokodilleklips?

    SvarSlet
  4. Hej .. :)

    Jeg har købt dem i Panduro Hobby.. :)

    SvarSlet
  5. hvor er den fin, total hippie-70'er-farver
    lækkert

    SvarSlet
  6. Ja det er nemlig nogle lækre farver .. :) Mange tak :)

    SvarSlet