mandag den 11. marts 2013

Julen varer lige til påske...



Var jeg den eneste der troede at foråret for alvor var på vej? Jeg blev snydt i hvert fald. For både i går og i dag har der været sne over Aarhus – ikke meget, men det er her. Snevejret bragte lidt minder frem fra julen.. Jeg elsker julen – den hyggeligste tid på året. En tid med the, stearinlys og hjemmehæklet julepynt.
I mange år har mine søskende og jeg fået adventsgaver af vores forældre. Jeg er af den overbevisning af man aldrig bliver for gammel til at få gaver og derfor besluttede jeg mig for at min kære mor også skulle have lov at have adventsgaver.. Det blev til lidt forskelligt hæklet julepynt.. Engle, trommer og snekrystaller.. 
Hjemme hos os pynter vi juletræ d. 23. om eftermiddagen. Det var ekstra hyggeligt at pynte træet med hjemmelavet julepynt! Det skal dog siges, at det ikke er det første hjemmelavet julepynt der har prydet vores juletræ - vi har stakkevis af yderst yndigt hjemmelavet julepynt fra da vi var børn :) Heldigvis har mine kreative evner udviklet sig siden dengang! :)

Opskriften til englene kan I se her.. Hjemmesiden er super og har rigtig mange fine opskrifter – både simple og mere avancerede. Tjek den ud - her finder jeg i hvert fald tit inspiration. Englene er hæklet i Cotton viscose garn fra Drops og var bare så fine på juletræet.



Opskriften på trommerne kommer fra Karen Klarbæks skønne, skønne e-bog, som indeholder 24 hyggelige opskrifter på julepynt. Tjek hendes blog ud her – den er fyldt med spændende og inspirerende opskrifter!



Snekrystallerne kommer fra samme hjemmeside som englene og er også hæklet i Cotton viscose garn fra Drops. 


2 kommentarer:

  1. Du er for sej til det der hækleri!! Tror jeg skal ha' bestilt et par trommer hos dig til jul ;)

    SvarSlet
  2. 1000 tak ! Det kan vi sagtens arrangere - de ville også passe godt ind i dit retro univers.. :)

    SvarSlet