tirsdag den 12. august 2014

Søde grydelapper.. :)

Den anden dag hoppede et par grydelapper af nålen.. 

Jeg har tidligere hæklet nogle ud fra samme princip - de var bare lidt større.. Se dem her. :)
Opskriften er en gammel, gammel en.. Da jeg sidst hæklede efter den og delte dem med blog verden, fik jeg mange fortællinger fra alle mulige, som selv havde hæklet nogle tilsvarende for mange, mange år siden. Nogle kunne huske dem fra deres bedsteforældres hjem. Selv blev jeg inspireret af et sæt, min mor har i køkkenet og selv har hæklet - også fra mange år siden.

Det er hyggeligt med opskrifter der går igen og det er som om at nogle opskrifter bare aldrig går af mode..

Dem jeg har hæklet her er en gave til en veinde.. 

- Og sådan ser de så ud :)



Opskriften har jeg fundet her.
Antallet af lm der skal startes med, kan jeg ikke helt få til at passe ud fra opskriften. Jeg tror det er en fejl. I hvert fald starter jeg med 37 lm og får det til at passe :)

9 kommentarer:

  1. Rigtig fine og dejlig farve. Også interessant med gamle hækleopskrifter...

    Kan du ikke sende din mail adresse til mig, jeg vil bare skrive til dig, men kan ikke finde den her på bloggen.
    Vh

    SvarSlet
  2. Tusind tak :) ja jeg synes simpelthen det er så hyggeligt og skægt med gamle opskrifter :) jeg sender dig lige en mail :)

    SvarSlet
  3. Hejsa,
    Det er nogle vildt søde grydekapper, men desværre kan jeg ikke få linket til opskriften til at virke - kan du evt beskrive, hvordan man finder den?
    På forhånd tak.
    Hilsen Mette

    SvarSlet
  4. Hejsa,
    Det er nogle vildt søde grydekapper, men desværre kan jeg ikke få linket til opskriften til at virke - kan du evt beskrive, hvordan man finder den?
    På forhånd tak.
    Hilsen Mette

    SvarSlet
  5. http://www.xn--tantetrd-g0a.dk/retro-grydelapper/

    SvarSlet
  6. Kan du oplyse str. På grydelapper i 8/4 med nål 3.5?

    SvarSlet
  7. Kunt u mij het patroon sturen? Ze zijn erg leuk..

    SvarSlet