mandag den 20. oktober 2014

Hæklede grydelapper.. Igen, igen.. :)

Igen har jeg hæklet et par af de der søde grydelapper med stjerne eller blomster mønster eller hvad nu det ligner.. 

I kan se mine tidligere udgaver af dem her og her.. 

Sådan ser de så ud denne gang.. 

Jeg er personligt helt vild med farekombinationen.. Den naturhvide og grå harmonerer rigtig fint synes jeg.. :)

Opskriften finder du her.. Dog tror jeg der er en lille fejl ift. antallet af lm man skal starte med at slå op.. Jeg starter i hvert fald med 37 lm og ikke 40.. :)





13 kommentarer:

  1. Hold da op, de er godt nok flotte! :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Anja.. Og tak fordi du kommenterer - det er så skønt :)

      Slet
  2. Hej
    Dine grydelapper er super flotte og jeg ville rigtig gerne lave et sæt til min datter. Jeg starter også med 37 LM og række 1 er gået fint, men række to kan jeg ikke forstå hvordan jeg får det til at gå op, mon du gider hjælpe mig. Mvh Birgit

    SvarSlet
  3. Række 2 laver jeg ved at starte med 3 lm, efterfulgt af en stgm i næste stgm (så der er skabt et mellemrum). Så hækler jeg ellers 6 stgm mere, efterfulgt af en lm så der bliver et lm mellemrum inden jeg igen hækler 7 stgm igen. Sådan fortsætter jeg rækken ud. Når jeg har 4 x 7 stgm alle med et lm mellemrum imellem, hækler jeg igen en lm og dernæst en stgm i 2. Lm fra sidste række (altså de lm der danner rækken første stgm)

    SvarSlet
  4. Er det mon behjælpeligt Birgit? :)

    SvarSlet
  5. Kære Sofie
    Tusind tusind tak fordi du fik reddet min række 2 nu går det hele som smurt. Det er virkelig pænt af dig. Nu er det bare med at komme i gang, nok er det min første men jeg kan mærke det ikke blir den sidste. Tak for inspiration og fordi jeg må kigge med her på din flotte side :-D kh Birgit

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Birgit.. Det var simpelthen så lidt. Nogle gange er det så svært at hjælpe på skrift, det ville være nemmere lige at vise det i virkeligheden.. hehe. Men jeg er glad for min forklaring alligevel gav mening og at du er kommet godt i gang med grydelapperne.. :) Nej det er et smukt mønster - jeg tror også det er derfor jeg vender tilbage til det igen og igen..
      Tak fordi du har lyst til at kigge med - det sætter jeg stor pris på. Kh. Sofie

      Slet
  6. Hej Sofie
    Jeg fandt tilfældigt din side, og så dine flotte grydelapper. Du henviser til en side hvor man kan finde opskriften,
    men den finder jeg ikke, kun en anden hjemmeside. Og den fortæller ingenting.
    Mon du ville sende den til mig. :-)
    h.bakke@illd.dk
    med venlig hilsen Hanne

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej et eller andet er gået galt med det link .. Førhen kom man direkte til opskriften herfra, ved ikke lige hvad der er gået galt.. Og jeg ved desværre heller ikke hvordan man nu finder opskriften.. Beklager.. Håber det lykkes dig at finde den et andet sted.. :)

      Slet
  7. Hej. Jeg er vild med grydelapperne og forsøger at finde opskriften. Siden du henviser til er ændret så jeg forsøgte at kontakte sysle, deres svar er at opskriften er solgt. Så jeg er lidt i tvivl om hvor jeg skal lede. Har du den evt og kan du evt se hvem der står bag?

    SvarSlet
  8. Hej .
    Jeg kan ikke huske om jeg havde skrevet til dig på kommentar, en af dine hækle ting (: men denne grydelapperne er fede, og har ledt efter opskriften, kan du sende til mig hvis jeg må be'om (: hehe ..

    Lækkert blog, og følger lige med, elsker at hækle <3
    Kamilla // Kamillayounghansen.dk

    SvarSlet
  9. tante tråd kan du få opskriften den kan du hente på pdf fil som jeg selv lige har hentet er nemlig selv varm på at lave til mine 4 piger

    SvarSlet
  10. Hej. De ser super flotte dine grydelapper . Jeg har ledt længe, desværre uden held, efter hvordan blomsterne sys. Har du mulighed for at oplyse dette?

    SvarSlet