tirsdag den 11. marts 2014

Hæklede bordskånere og et fødselsdagsbarn.. :)

Jeg har en mappe, hvor jeg samler alle de hækle opskrifter jeg printer ud fra nettet, klipper ud fra blade osv.. 

I den mappe faldt jeg lige over en opskrift på en hæklet bordskåner.. Opskriften har jeg fået sammen med en helt stak andre udklip fra en af min svigermors veninder.. Det er dejligt at have folk omkring sig, som er så søde at tænke på mig, når de ser nogle gode hækleopskrifter.. :)

Bordskånerne er hæklet i uld og sidenhen filtet.. 
Inden den er filtet måler de ca. 27 cm. i diameter.. 


Og efter vask måler de ca. 20 cm.. De er hæklet med nål nr. 9 og med to tråde filtuld..

Jeg bruger mest bordskånerne under mine thepotter.. Jeg synes de er hyggelige og søde - jeg elsker generelt blomster - så det er lige et par bordskånere efter min smag. :)


I øvrigt havde bloggen fødselsdag i går - Et helt år er gået siden jeg lagde første indlæg ind om mit første hækle projekt.. Siden er det blevet til 81 indlæg, 30.570 besøgende, 31 faste læsere og 94 følgere på hyggetantens facebookside.. Jeg er så utrolig glad for alle de besøg der har været på siden og for alle de søde kommentarer jeg får på mine indlæg.. :) Tusind tak! Det er så dejligt at dele ting med jer alle sammen og jeg glæder mig til at tage hul på Hyggetantens andet år.. :)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar