mandag den 5. maj 2014

Hæklet mobil etui.. :) DIY

Min veninde kom for længe siden med en forespørgsel på et etui til hendes smartphone.. Nu er der endelig sket noget!

Jeg har haft gang i mange projekter og derfor har jeg først fået hæklet etuiet nu.. Kravene var få - friske, pang farver.. Der udover havde jeg frie tøjler. :)

Jeg har valgt grønne nuancer - jeg blev nok inspireret af træerne som bare står så fint lysegrønne alle vegne jeg kigger hen. 

Her er en DIY til jer der ønsker det.. Etuiet er helt enkelt hæklet i fastmasker, med bomuldsgarn fra Hjertegarn og på nål nr. 3.. 

Etuiet er forresten hæklet til en Samsung Galaxy 4S, men min Iphone 4s kan også fint være der i.. :) 

I hveranden række har jeg hæklet i bagerste maskeled, for at give lidt struktur i mønstret.. :)

Jeg har slået 20 lm op med gul
Dernæst har jeg hæklet en lm til at vende med efterfulgt af en fm i alle lm (20 fm)

Vend altid med en lm og hækl en fm i alle masker. 

Jeg har hæklet en række med gul efterfulgt af 6,5 cm med den lysegrønne. Dernæst har jeg hæklet 14 cm med den anden grønne efterfulgt af endnu 6,5 cm med lysegrønne og afslutningsvis en enkelt række med den gule.

Dernæst har jeg syet siderne sammen og voila - et styks mobiletui er nu færdigt.. :) 

Her kan I se mit resultat.. :)

God mandag til alle derude.. :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar