mandag den 27. maj 2013

Kageopsatsats af den hjemmelavede slags. :)

I weekenden hjemme hos familien, var vi sædvanen tro en tur i genbrugsforretninger.. :) Priserne herhjemme er godt nok nogle andre end dem i Aarhus.. :) Jeg fik købt noget gammelt porcelæn i forskellige størrelser og farver.. Der skulle nemlig laves kageopsatser..  


Jeg så på et tidspunkt et indslag i Go' morgen Danmark, hvor de lavede kageopsatser af forskelligt porcelæn og siden har jeg gået med tanken om også selv at skulle prøve .

Det blev realiseret her i weekenden.. Jeg købte porcelæn for 40 kr.. Der udover købte jeg lim og det var da en længere historie.. Er I klar over, hvor man  slags lim der lige findes ??? ;) Jeg var først kommet hjem med en glaslim som jeg forsøgte mig med, men duede da ikke til nogen verdens ting.. Den var alt for tynd i det og kunne ikke holde porcelænet sammen..
Afsted igen til byggemarkedet .. Denne gang spurgte jeg om hjælp og købte så denne lim .. Og den holder bare ! Dejligt !:)

Så kan I ellers tro, at jeg kom hjem og gik i gang med at lime sammen ..


Jeg ville dele weekendens kreative sysler med jer, fordi jeg for det første synes, det er en super god idé med kageopsatser af den hjemmelavede og genbrugsagtige slags.. For det andet er det ret nemt og for det tredje synes jeg de bliver super flotte .. Jeg glæder mig i hvert fald til at tage mine i brug.. :)

Jeg håber I har haft en dejlig weekend .. :)

4 kommentarer:

  1. Svar
    1. Tak .. Synes da også de er blevet helt gode .. ;)

      Slet
  2. Hej Sofie.
    De er fede! jeg har også forsøgt mig med kageopsatser, jeg har bare brugt vinglas til at bygge op i højden med. Jeg har dem også op bloggen, hvis du vil tjekke dem ud.
    De bedste hilsner Anette

    SvarSlet
  3. Hej Anette .. :)

    Tak for det :) Det skal jeg da helt sikkert lige ind og tjekke ud ..

    Kærlig hilsen Sofie

    SvarSlet