mandag den 6. maj 2013

Pung - DIY

Weekenden blev for mit vedkommende brugt sammen med min dejlige familie <3 Der blev også tid til at hækle lidt, samtidig med de gode snakke og et glas et-eller-andet :)

Jeg fik hæklet denne lille pung til mine hæklenåle.. Så har jeg nemlig styr på dem ! :) Pungen er blevet hæklet lidt på "gefühl" og fik ikke lige skrevet ned præcis hvad jeg gjorde. Jeg har bagefter forsøgt at gengive det så I derude kan få opskriften og selv forsøge jer med pungen - hvis I skulle have lyst til det. :)

Pungen er hæklet i hjertegarn Cotton nr. 8 og med hæklenål nr. 3.. 

Forkortelser:
lm = luftmasker
fm = fastmasker

Slå 40 lm op
Række 1: Lav en lm til at vende med og lav herefter en fm i alle lm = 40 fm
Række 2 - 60: Lave en lm til at vende med og lav herefter en fm i alle fm = 40 fm

Herefter begyndes indtagningerne til pungens klap.
Række 61-65: Lav en lm til at vende med. Lav en indtagning (2 masker bliver til 1), lav herefter en fm i hver af de næste 36 fm og til sidst en indtagning igen. 

Række 66-71: Hveranden række laver du ligesom række 61-65 og hveranden række laver du en fm i alle fm. 

Række 72: Lav en lm til at vende med, lav herefter en indtagning og en fm i hver af de næste 5 fm. Lav efterfølgende en km i de næste 6 fm (knappehullet). Herefter laver du igen en fm i hver af de næste 5 fm og til sidst en indtagning igen.

Række 73: Lav en lm til at vende med, lav en indtagning, en fm i hver af de næste 4 fm, lav herefter 6 lm og spring over de 6 km før du igen laver en fm i de 4 næste masker og til sidst en indtagning. 

Række 74: Lav en lm til at vende med, lav en indtagning, en fm i de næste 3 fm og herefter 6 fm i knappehullet. Afslut med en fm i de næste 3 fm og herefter en indtagning.

Række 75-80: Lav en lm til at vende med. Lav herefter en indtagning, en fm i hver fm og slut rækken af med endnu en indtagning.
Klip snoren og træk den igennem. Hæft enderne.

Jeg laver herefter en omgang med fm hele vejen rundt om lappen ..
Så folder jeg den og hækler siderne sammen med fm - dette har jeg valgt at gøre med en ny farve.. 

Herefter hækler jeg også en fm kant på klappen.

Derefter laver jeg den endelige kant på klappen således: *Lav 3 lm, lav en fm i den første lm, spring en maske over og lav en fm i næste maske* 

Til sidst syer jeg knappen på - knappen var en jeg fandt i gemmerne hjemme hos mor :) 



Så er pungen klar til brug .. :) 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar