torsdag den 18. april 2013

Cupcakes - me like ! :)

Jeg elsker cupcakes - jeg elsker at bage dem, jeg elsker at spise dem, og ... jeg elsker at hækle dem .. :) Cupcakes dukker op rundt omkring i lejligheden - alle sammen med forskellige farver og funktioner.. Et lille kig indenfor i mit cupcake univers.. 

Disse cupcakes kan både bruges til børn at lege med, men er også rigtig fine som bordpynt (Hvilket er den funktion de har her hjemme).. Jeg fandt opskriften på Drops og du kan finde den her.. De har også en strikket udgave som du kan se her .. :)




Cupcakes pynter på opslagstavlen.. Magneter fra Søstrene Grene til 6,60 kr. pr. stk.. :)
   



Cupcakes som små slik skåle.. Igen har Søstrene Grene en finger med i spillet.. De har ca. kostet ingen penge pr. stk.. ;) 




Og så til den spiselige slags.. De smager super godt så synes I skal have muligheden for at bage dem der hjemme.. Værsgo' - her er opskriften:

12-14 stk.

3 æg
160 g. sukker
180 g. smeltet margarine
250 g. hvedemel
20 g. kakao
1 tsk. bagepulver
1 1/2 dl. mælk
50 g. mørk chokolade
50 g. hvid chokolade

Pisk æg og sukker sammen til en luftig masse.. Smelt margarinen og lad det afkøle.. Bland mel, kakao og bagepulver sammen og put det i æggemassen skiftevis med det smeltede margarine og mælken.. Hak chokoladen og vend det i dejen .. Hæld dejen i cupcakes forme og bag ved 160 grader i 25-30 minutter..

Topping: 

150 g. frosne blåbær
25 g. sukker
1 stang vanilje
1 1/4 dl. fløde
1 1/2 dl. creme fraiche (18 %)
1-2 spsk. flormelis

Put blåbær og sukker i en gryde og bring det i kog sammen med vaniljestangen og vanilje korn. Lad det koge til sukkeret er opløst. Lagen skal være tyktflydende. Lad lagen afkøle helt. 
Pisk fløden til flødeskum og vend den med creme fraiche. Vend lagen med blåbær og sukker i cremen og smag til med flormelis.. Put derefter topping på dine cupcakes og pynt evt. med et par bær.. Bon appetit :)







Ingen kommentarer:

Send en kommentar